دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : hosnavi

بند گلستان مشهد

_گلستان_مشهد_2.jpg

سد یا بند گلستان در 15 کیلومتری شمال غربی مشهد و 4 کیلومتری طرقبه و در نزدیکی روستایی ییلاقی گلستان واقع شده و از آثار دوره تیموری می باشد . ارتفاع این بند 15 متر و عرض آن نیز حدود 15 متر می باشد. حجم کل دریاچه 8 میلیون متر مکعب بوده که فعلا به 5/4 میلیون متر مکعب کاهش یافته این بند بعلت واقع شدن در محیطی بسیار دلپذیر و سر سبز دارای نما و منظره بسیار جالبی است

_گلستان_مشهد_3.jpg

در مورد سازنده بنا نظرات متفاوتی وجود دارد بعضی ساخت بنا را به دست شاهرخ پسر تیمور گورکانی نسبت داده اند و برخی بند را از بناهای گوهرشاد بیگم همسر شاهرخ می دانند. بعضی دیگر گلستان را به نام کنیز گوهرشاد دانسته و قریه و بند گلستان را به او نسبت داده‏ اند.

_گلستان_مشهد_1.jpg

امروزه این مکان به یک مکان توریستی تفریحی تبدیل شده و بازدید از آن برای گردشگران تور مشهد خالی از لطف نیست .




روستای زشک مشهد

مسافرین و گردشگرانی که با تور مشهد این سرزمین مقدس را برای زیارت و سیاحت انتخاب کرده اند ، در این جا می خواهیم به معرفی روستای دیدنی زشک منطقه دیدنی و خوش آب و هوا بپردازیم . زشک در لغت برگرفته از زو اشک به معنای چشمه های جوشان است. وجود چشمه سارهای متعدد و منحصر به فرد این روستا را به یکی از دیدنی ترین مکانها در خراسان تبدیل کرده است. 

_زشک_مشهد_1.jpg

_زشک_مشهد_2.jpg

در مسیر رودخانه اگر پیش بروید خواهید دید در مکانی رودخانه کاملاً خشک است در حالی که چند صد متر پایین تر آب فراوانی از دل زمین بیرون می جوشد و به خاطر این ویژگی است که زشک به چشمه های جوشان معروف شده است.روستای دیدنی زشک در شهر شاندیز قرار دارد.روستای زشکدر 30 کیلومتری جنوب غربی مشهدواقع شده است .بخاطر آب و هوای خنک و مکان های گردشگری زیبا ، زیباترین منطقه ییلاقی شهر مشهد می باشد .رودخانه دائمی زشک از جنوب روستا می‌گذرد و همراه با باغ‌های زیبا و هوای مطبوع هر بیننده‌ای را محسور می‌کند.در تابستان جمعیت این روستا افزایش یافته و به حدود 8000 نفر می رسد.

_زشک_مشهد_6.jpg

منطقه توریستی و تفریحی ییلاق زشک یکی از جمله روستاهای گردشگری ایرن است در دره ای زیبا از رشته کوههای البرز شمالی قرار گرفته است با طبیعت بکر و زیبا ی خود با آب وهوایی خنک شرایط مناسبی را برای مسافران  تور مشهد تامین کرده است.

_زشک_مشهد_3.jpg

_زشک_مشهد_4.jpg

 مطالب مرتبط :

تور مشهد زمستان 94

تور مشهد نوروز 95





:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد,جاذبه های گردشگری مشهد,مناطق توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: